середа, 17 травня 2017 р.

Бібліотечна гра "Найкращий читач"

 Конкурс на кращого читця року
  Гра 
«Літературний дев’ятий вал»
6 клас
І тур
Упізнай письменника з трьох спроб!
1 вал
1. Цей письменник стверджував: «Я зробив людину предметом свого поклоніння».
2. За свій нарис «Тайфун біля берегів Японії» він отримав пер­ше місце в конкурсі та грошову винагороду — 25 доларів.
3. Він повернувся з Аляски без копійки в кишені, проте з числен­ними сюжетами для майбутніх книжок. 


2  вал
1. Він вважав, що писати треба так, щоб словам було тісно, а дум­кам— просторо.
2.На дверях його будинку висіла табличка, на якій перед його прізвищем стояло слово «доктор», тому що він лікував не лише хво­роби, а передусім людські душі й серця.
3. Він підписував свої ранні твори псевдонімом «Антоша Чехонте». 
3     вал
1. Його твори Микола Гоголь назвав «книгою мудрості самого народу».
2. Своє ім'я і прізвище він зашифрував у псевдонімі Наві Волирк, яким підписував окремі свої твори.
3.Рядки з його творів стали крилатими висловами: «А Васька слушает да ест», «А вы, друзья, как ни садитесь, Все в музыканты не годитесь», «Да только воз и ныне там». 
4    вал
1.Цей письменник дуже шкодував, що немає садівників, які б доглядали людські душі.
2.Він вважав, що в кожній людині живе дитина — щира, відвер­та, добра, але дорослі забувають, як вони були маленькими і надають перевагу грошам, кар'єрі, владі.
3.Про письменника народилася легенда, що він спрямував літак високо в небо, до зірок, куди повернувся його герой. 
5 вал
1.«Я з честю підняв рукавичку, яку кинула мені доля, і переміг у битві з життям», — стверджував цей письменник.
2.На могильному пам'ятнику письменника зображені квіти маль­ви і чортополоху — національні символи його рідної Шотландії.
3.На знак особливої поваги і довіри жителі Самоа дали йому ім'я Тусітала— білий вождь-оповідач. 
6 вал
1. Цей письменник вважає, що ще з'явиться «хтось із доброю ду­шею, хто зможе повернути нам невелику частку цивілізації».
2.Всесвітню славу письменнику принесли футурологічні твори «Марсіанські хроніки».
3.У робочому кабінеті цього письменника висить автомобільний номер F-451. 
7      вал
1.Письменник часто почувався трагічно самотнім серед людей, які не сприймали і не розуміли його.
2.В одній біографії його назвали «торговцем, памфлетистом, шпигуном».
3.День безчестя біля ганебного стовпа став днем тріумфу цього письменника. 
8        вал
1.«Робота — це моя життєва функція», — стверджував цей письмен­ник. За день він, як правило, писав півтора друкованих аркуші, що становить 24 книжкові сторінки.
2.У бібліотеці цього письменника знаходився величезний глобус, розмережений густою сіткою різнокольорових ліній.
3.Його називали «пророком», «науковим генієм», «винахідником без майстерні», «супутником юності».
9     Вал
1.Сучасники називали його «співцем доброти й милосердя, по­борником гуманізму».
2.Письменник на собі випробував поневіряння своїх героїв, тих, на чию долю випала важка праця з дитинства, приниження, страх за майбутнє.
3.    Письменник стверджував, що Різдво — це «свято, що приноси­ло, і приносить, і приноситиме добро». 
           II тур
    Упізнай твір із трьох спроб!
   1вал
1.Ідея написання цього твору дуже захопила письменника. Кожного дня він писав один розділ, а ввечері читав його своїм рід­ним.
2.Свій роман він назвав «Корабельний кухар». Видавцеві ця наз­ва не сподобалася, і він вирішив замінити її на іншу.
3.Ідею написання твору підказала географічна карта острова. 
     2 вал
1. Цей твір у списку письменника значиться під номером 412.
2.Сучасники свідчать, що «друкарська фарба не встигла просох­нути на перших екземплярах цього твору, як уже з'явилися його пе­реробки і переклади».
3.Поштовхом до написання роману стала історія моряка Александра Селькірка, який провів на безлюдному острові 4 роки. 
     3 вал
1.Над цим твором і усміхнешся, і посумуєш, а головне — обов'яз­ково замислишся.
2.Цей твір — притча, повчальна алегорична оповідь, яка стала за­повітом письменника людству. До твору письменник зробив малюн­ки, які й досі друкуються в усіх перевиданнях книжки.
3.Ця казка написана більше для дорослих, ніж для дітей. У ній розповідається про обов'язок і вірність, дружбу та любов, про нетер­пимість до зла. 
4   вал
1.У цьому творі автор стверджує: «У кожної людини душа не по­винна бути замкнена, — треба, щоб вона завжди зустрічалася зі сво­їми близькими, щоб мала співчуття до інших...»
2.Письменник утілив у цьому творі свою мрію про те, щоб усі люди з пошерхлими серцями та заскорузлими душами вмить пере­творилися на добрих і чуйних.
3.Цей твір є яскравим прикладом різдвяної повісті, що має щас­ливий кінець. 
5     вал
1.Про твір можна сказати: «Така смішна, сумна історія».
2.Цим твором автор намагається лікувати суспільство від підла­бузництва, чиношанування, запопадливості як виявів внутрішнього рабства людини.
3.Назва цього твору є алегорією. Головний герой, як ящірка-ха- мелеон, постійно змінює свою точку зору, підлаштовуючись до обста­вин. 
6  вал
1.Цей твір уперше був опублікований у «Журналі виховання і розваги», розрахованому перш за все на юних читачів.
2.Для молоді герої твору — вічний приклад людяності, мужнос­ті й нездоланності.
3.Свій твір автор назвав географічно-пригодницьким романом. В основі сюжету — географічна помилка. Автор прагнув поглибити
знання європейців про природу, звичаї та проблеми Екваторіальної Африки.
7      вал
1.Цей твір - нагадування про небезпеки, які чекають на людину, коли вона занадто захопиться перетворенням матеріального світу, за­бувши космос душі.
2.У творі автор зображує жорстокість людей, які вирішують по­кінчити з усім, що має назву цивілізація. Поняття добро, краса, людя­ність для них не існують.
3.Письменник вірить, що й після атомної війни знайдеться хлоп­чик, який, затискаючи в кулачок шматок роздертого полотна, буде свято зберігати таку дорогу йому усмішку Мони Лізи. 
8        вал
1.У цьому творі автор доводить, що людина не має права капі­тулювати перед обставинами.
2.У центрі зображення — Північ. Вона допомагає виявити силу або слабкість, героїзм або боягузтво людини.
3.Автор у цьому творі стверджує: вижити зможе той, хто буде до кінця наполегливим, збереже людську сутність і любов до життя. 
9    вал
1.У цьому творі засуджуються свавілля, насильство, несправед­ливі суспільні закони.
2.Герої твору зізнаються в страшних гріхах: кровопролитті, на­сильстві, підступності.
3.Та покараним виявився віслюк, що украв жмутик трави з чу­жого поля. Мораль твору: «...є гроші — маєш право, Немає — то під суд іди».
            III тур
  Упізнай літературного героя із трьох спроб!
1      вал
1.Цей герой — мужня, цілеспрямована, працьовита та відпові­дальна людина.
2.Він зазнавав величезних страждань, але його «не турбувала власна доля, злигодні та муки...».
3.Юнак був переконаний: «Якби на борту «Пілігрима» я знав усе, що належить знати справжньому морякові, скількох нещасть можна бу­ло б уникнути!» 
2  вал
1.Цього героя дуже турбувало питання: що потрібно для щастя?
2.Він шукав сенс буття в далеких світах і зрозумів, що він зов­сім поруч.
3.Героєві відкрилася проста істина: сенс життя в одній-єдиній квітці, у ковтку води, в тому, за що ти відповідаєш.
3    вал
1.Герой схожий на «дику  тварину, що іноді рикає і реве, а то й говорить».
2.Для нього гроші замінили всі інші життєві цінності.
3.Духи Різдва відкрили йому істинні цінності життя: любов, щедрість, родина; примусили його стати добрим товаришем, гарним господарем, щедрою людиною. 
4     Вал
1.Цей герой — символ людської витримки, мужності та оптимізму.
2.Дехто бачив у ньому розгніваного духа, який говорить громом і вбиває на далекій відстані, навіть не махнувши рукою.
3.Щоденна невтомна праця допомогла йому перетворити «острів Розпуки» на «острів Надії» та залишитися Людиною. 
5вал
1.Цей герой викликає у персонажів твору різне ставлення до се­бе: захоплення і страх, довіру та підозру, відразу й жаль.
2.«Замолоду він добре вчився і, як схоче, може говорити, мов з книжки читає. А що вже хоробрий — лев проти нього ніщо!»
3.Найбільша життєва цінність цього героя — золото, заради яко­го він іде на обман і криваві злочини. Поруч з ним завжди папуга, який постійно нагадує про найбільшу пристрасть свого господаря: «Піастри! Піастри! Піастри!» 
6   вал
1. «Це був гарний хлопець, високий на зріст, бездоганно збудова­ний... На вигляд йому було років двадцять шість».
2. Герой виявив себе дуже здібним учнем, був завжди веселим і ретельним. Його чесність і щирість вражали.
3. Він був вірним слугою, добрим товаришем, надійним помічни­ком.
7  вал
1. Цей герой — справжнє чудо сили, мужності, винахідливості та відданості.
2. Він здійснював героїчні вчинки, тому що ні за яких умов не міг залишити в біді своїх друзів.
3. Автор дав йому ім'я міфологічного героя.
8        вал
1. Герой поводить себе, мов очманілий, бо готовий принизити будь-яку просту людину у власних інтересах.
2. Він дуже боїться помилитися. Від страху його кидає то в жар, то в холод.
3. Він безсоромно й докорінно змінює свою точку зору на те са­ме явище по декілька разів на хвилину: «Собака — ніжна тварина», «Собаку знищити треба». 
9    вал
1. Герой — сильна, незламна і мужня людина-переможець, яка не кориться обставинам, не відступає, не опускає руки і в результаті до­бивається свого.
2. Хижі звірі сприймають його як «дивну істоту на двох ногах», яка «стане дряпатись і кусатись».
3. У боротьбі за життя герой на деякий час утратив людську зов­нішність. Він переміг смерть, тому що безмежно любив життя. 
              IV тур
        Упізнай героя за описом його одягу!
      (За кожну правильну відповідь — 5 балів)
1вал
«На голові в мене красувалася величезна безформна шапка з ко­зячого хутра, із закотом, що звисав назад і закривав мою шию від сонця, а під час дощу не давав воді текти за комір». 
2  вал
«На ньому була пишна із шлейфом спідничка з трави, незгірш, як у сучасних модниць. На шиї — намисто з пташиних черепів, на голові —шкіряний ковпак, прикрашений пір'ям та намистом. Стегна оперізував шкіряний пасок, на якому теліпалася сила-силенна дзві­ночків». 
3     вал
«Я побачив, що хтось поволі йде дорогою. Чоловік був, очевидяч­ки, сліпий, бо намацував дорогу перед собою ключкою. Над очима й носом у нього нависав чималий зелений дашок... Закутаний у подер­тий морський плащ із каптуром... незнайомець здавався справжньою потворою».
4     вал
«Одяг його складався з парусинового лахміття та решток мат­роської роби; це руб'я трималося купи завдяки цілій системі всіля­ких застібок, мідних ґудзиків, паличок і петель із просмоленого мо­тузка. Єдиною тривкою річчю з усього його обладунку був черес із мідною пряжкою».
5  вал
«Убраний у пурпур і горностай, він сидів на троні — зовсім про­стому, а проте величному».
6    вал
«Шкіряна куртка, крислатий капелюх, чоботи на високих підборах із халявами до колін, на закаблуках великі остроги, які дзвеніли при кожному кроці». 
7      вал
«Він мав на собі найкраще своє вбрання: довгий, до колін, синій сурдут, усипаний мідними ґудзиками, і зсунуту на потилицю трикутку, обшиту тонким мереживом».
8         вал
«За ним женеться чоловік у ситцевій накрохмаленій сорочці й розстебнутій жилетці». 
9     вал
«Насамперед я дав йому полотняні штани. Потім я пошив йому куртку з козячого хутра і, нарешті, змайстрував йому шапку із зая­чих шкурок, дуже зручну й досить гарну. ...найбільше заважали йому штани, а рукави муляли під пахвами й натирали плечі, так що дове­лося переробити там, де вони завдавали йому турботи».
                                                    Підсумок.
Учні підраховують бали. Визначаються переможці й «Кращий читач року».
Інтерв'ю з переможцями гри
1.Який твір, що вивчався у 6-му класі, сподобався вам найбільше?
2.Який літературний герой вразив вас найбільше?
3.Який письменник найбільше запам'ятався?
4.Які, на вашу думку, найцінніші знання ви здобули на уроках світової літератури?
5.Які істини відкрилися вам на сторінках художніх творів?
6.Які б поради ви дали майбутнім шестикласникам щодо читан­ня літератури влітку?
 Учитель запрошує «Кращого читача року» поділитися своїми враженнями від курсу літератури 6-го класу та дати цінні поради п'ятикласникам.


Немає коментарів:

Дописати коментар